Ben Sana Aşık Olmadım Vedat.

Seni bıraktığımda her şey bitti sandım. Seninle ilgili değil, kendimle ilgili. Artık yapamayacağımı, birini sevemeyeceğimi, kalbimin başkası için çarpamayacağını, bana huzur veren sevgin, gözlerin olmadan yaşayamayacağımı düşündüm. Seni bırakmayı ben istedim evet, ama sen kal demedin. Deseydin elbet kalırdım. Seni ilk defa haklı buluyorum, ne güzel dememişsin kal diye. Ne güzel dememişsin ki; kalmamışım ben. Oysa bir kal deseydin, kalırdım; kalmasam bile içimdeki vicdan hiç susmazdı; kalsaydın böyle olmaz derdi. Kal demediğin halde kaç ay yanlış davrandım diye düşündüm. Ben sana hiç yanlış davranmadım Vedat. Neden biliyor musun? Ben seni kendimden bile çok seviyordum. En son konuşurken hayatım iyi değil; ama seninle huzurluyum, sen olmadan mutlu olamıyorum demiştim. Bensiz de mutlu olman lazım, kimseyi -beni- odak noktana koyma demiştin. Haklısın, sen bu kadar sevilmeyi, bu kadar saf bir sevgiyi, hiç hakketmedin. Ağır geldi, taşıyamadın.


 
Sen ne desen de ben seni sevecektim. Senin saçların kısaymış, uzunmuş, konuşman garipmiş ya da kabaymış, fark etmezdi, hatta insanların hakkında söyledikleri bile umurumda değildi. Vedat, ben sana aşık oldum hem de iki kez. Ama sen o kadar aptaldın ki bunun değerini bilemedin. Bilemediğin gibi tam balonların üzerindeyken ayaklarımı yere indirdin. Ama ben ineceğini bilmeyen, paraşüte ilk defa binen biri gibi ayaklarımı ayarlayamadım, zemine basamadı iki ayağım. Düştüm. Belki hafif dizim kanadı. Ama sen usta paraşütçü. Rahattın karşımda. Gülüyordun. Hayatının dengesi bile bozulmadı. Çünkü senin için aşk basitti. Herhangi bir kızı sevebilirdin, herhangi bir kıza aşık olabilirdin. Ben onlardan biriydim. Ben herhangi biri. Eski kızlardan ya da yeni olacak on yirmi kızdan herhangi biri. Ama tek farkım sana safça aşık olan tek kadındım.
 
Ama sen Vedat; ışıldayan gözlerimin, yarım tebessümümün farkına varamadın. Ben sana aşığım dedim. Seni beklemeye bile kalbim dayanmıyor, uçmak istiyorum dedim. Sen dedin ki; sen beni benim seni sevdiğimden daha çok seviyorsun. Bu bile üzmedi beni. Evet, Vedat ben seni; senin beni sevdiğinden daha çok sevdim, bundan ne gururum utandı, ne de ben. Çünkü aşkımın ya da sevgimin seninle alakası yoktu. Ben seni her şekilde sevecektim. O abuk sabuk hareketlerin gözüme batsa bile umursamayacaktım. Beni bekletmene sabredecek, bana bir sürpriz bile yapmamana göz yumacaktım. Çünkü ben sana rağmen, yaptıklarına rağmen sana aşık oldum.
 
Sen söz cambazıydın evet, ayaklarımı yerden kaldırıyordun. Ama ben sana aşık oldum. Çünkü ben sana aşık olmayı seviyordum. Sen değildin sebebi, bunu bil. Ben kafamdaki Vedat'a, hayallerime aşık oldum. Evet sonra, ben gidince, sen kal demeyince; üzüldüm, bıraktım kendimi, durdum, düşündüm, ağladım, sustum, anlattım. Sana kimse mi yok dediler, yok dedim. Ama anlatamadım sana aşkımı.
 
Ama unuttum. Unuttuğumu ne vakit anladım Vedat biliyor musun? Seninle kaç kez  geçtiğimiz yerden geçiyordum bir gün, ama bu sefer yürüyerek değil, arabayla. Daha hızlı ve ters yöne. Sonra senin gözüme batan mimiklerin, jestlerin geldi gözüme; sonra beni her seferinde haksız çıkarmak için uğraşan konuşmaların, benim sana aşık gözlerle baktığım bir vakit; garip bir bakışın, sonra sen beni benim seni sevdiğimden çok seviyorsun demen; gittiğimde, sana kal diye ısrar edemem deyişin. Hepsi midemi bulandırdı. Arabayı durdurdum, kusmak istedim. Ama karnım aç. Ama içimden bir şey çıktı. Sen çıktın, duygularım çıktı, seni unuttum. Sen çıktın aklımdan, aşkım bitince, bu masalsı duygu çıkınca kalbimden, seni sevdiğimi unuttum. Facebook'dan baktım, sen de mutlusun kendi halinde, neden üzeyim kendimi. Ben seni sen oldun diye değil, seni sevmek, seninle beraber hayal kurmak, sana aşık olmak güzel diye sevdim. Ama aşkım bitince sen de bittin Vedat. Üzgünüm, seni bir zamanlar kendimden fazla sevdim. Özür dilerim sevgili Vedat, sen hiç benim kadar aşık olamadın bana; çünkü yetmezdi sevgin, bir kadını safça sevmeye. Hoşça kal.
 
"Aslında Yeni Türkü "Terk Eden" uyar bu yazıya en çok, ama nedense youtube'dan ekleyemedim; gecenin bir saati Ege "Delice Bir Sevda" geldi aklıma. Eğer okursanız Terk Eden ile birlikte okumanızı tavsiye ederim. http://www.youtube.com/watch?v=Azo6LazbLIk

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Depresyona neden girilir? Depresyondan nasıl çıkılır?

Sınırların ötesinde saçmalamak

İstanbul Teknik Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Yüksek Lisansı Hakkında Birkaç Not