Depresyona neden girilir? Depresyondan nasıl çıkılır?



                 

"Bu yazıya başlarken psikolog veya psikiyatrist olmadığımı özellikle belirtirim. Yazı sadece ve sadece kendi deneyimlerle yazılmıştır. Benim yazdıklarım Nasrettin hoca misali. Damdan düşene en çok damdan düşen biri yardımcı olabilir bence."
 
Sebebi şu anda önemli değil, ben 2013 Mart ayında depresyona girdim. Sanırım mart ayıydı, çünkü depresyon çok ilginç bir şey. Bir şeylerin garip gittiğinin farkındasın ama grip gibi şu tarihte oldum diyemiyorsun. Çünkü bir süre sanırım bir ay kabullenmemekle geçiyor. Her şeyin düzeleceğine inanıyorsun. Ama düzelmiyor emin ol. Hayatımda bu dönemde ölüm ya da sağlıkla ilgili bir problemim olmadı. Sadece psikolojik başka nedenlerim vardı, ama bu nedenlerin bile tam olarak depresyona sebep olduğunu söyleyemem. Sadece bu sebepler ek olarak tetikleyici oldu. Ben şimdi aşama aşama girdiğim depresyonumu anlatacağım sizlere. Depresyona girenlere faydam dokunacağını düşünüyorum. Bu yazıyı yazmamın yegâne sebebi budur.
Depresyona nasıl girdiğimi ilk söylediğim gibi hatırlamıyorum. Ama bendeki ilk belirtilerini şöyle sıralayabilirim:
Depresyon Belirtileri

1-    Hiçbir şey yapmama isteği. Bu istek o kadar ağır ki kalemi kaldırmaya, 100 metre yol yürümeye veya dolabındaki basit bir karmaşayı toplamaya engel.

2-    Yüksek derecede tembellik. Her şeye üşenmek ve üşendiği için neredeyse yemek yemek bile istememek.

3-    Normalde her gün banyo yapan biriydim, bu depresyon döneminde iki günde bire çıktı.

4-    Bu dönemde neredeyse hiç makyaj yapmadım. Çok sık olmasa da arada makyaj yapan biriyim.

5-    Giyimime özen göstermedim. Topuklu ayakkabı çok sevmeme rağmen hiç giymedim. Çünkü kendimi inanılmaz yorgun hissediyordum. Bir kez giymeyi denedim ve hemen gün içinde ayakkabımı değiştirdim düz taban bir ayakkabıyla.

6-    Yüzünde hep bir yorgunluk, somurtkanlık. Kendime bakmadığım ve mutsuz olduğum için kendimi hep çirkin hissettim.

7-    Vücudum bile depresyondaydı. Şöyle ki yüzümü çirkin buluyordum bu dönemde. Aynaya baktığımda kendimi iyi hissetmiyordum. Bacaklarım, kollarım, genel olarak derim bir garipti. Yani sanki tüm ruhum ve bedenim depresyondaydı. Bu dönemde eski alışkanlığım olan tırnak yemeye başladığımı söylemem şaşırtıcı olmaz herhalde.Tüylerim bile ilginçti, bacaklarımdan tüylerimi alırken bacaklarım yara oldu.

8-    İşyerindeydim bu dönemde. Ve herkesin iş yaptığım ya da çalıştığım bana imalı konuştuğunu hissediyordum. Ben o kadar somurtkan ve mutsuz olunca bence insanlara negatif imaj veriyordum ve o yüzden insanlar bana öyle davranıyordu.

9-    İşyerinde sürekli işlerimi yetiştirememe. Sürekli acele etme, ama acele ederken yanlış yapıyor, yanlış yaparken strese giriyor, strese girince de terliyordum. En kötüsü de sanırım kendimi salak, yeteneksiz ve hiçbir şeye yaramayan biri gibi hissediyordum. Aldığım tüm diplomalar önümde olmasına rağmen bunları tesadüf bir şekilde aldığımı düşünüyordum.En basit işleri bile ya yanlış yapıyordum ya da yapamayacağımdan korkuyordum. Hayatım boyunca kendimi hiç salak hissetmemiştim. Bu dönemde kendimi hep salak hissettim.

10- Kendimi çok yorgun hissediyordum. O kadar yorgun ki eve gidiyorum, uyuyorum, kalkıyorum lanet ederek işe geliyorum, işlerimi yapıyorum. Ama işler hiç bitmiyor, unutkanlık bitmiyor. Evet depresyon inanılmaz bir şekilde unutkanlık yapıyor. Eve geliyorum, uyuyorum. Canım hiçbir şey yapmak istemiyor çünkü.

11- Depresyon = Yaşayabileceğin kadar gıda almak. Geri kalan her şey anlamsız geliyor.
Depresyon = Uyuma isteği. Bu dönemde enerjin o kadar düşük oluyor ki, uyuma harici hiçbir istek gelmiyor insanın içinden.

12- Bazen en sevdiğim birinin öldüğünü düşünürüm. Eskiden yaptığım gibi. Ama bu sefer sanki hiçbir his hissetmiyordum. Moralim bozulmuyordu. Her şey boş gibi. Depresyonda iken sanki bir ipte salınıyorsun. Sana yön veren rüzgâr, senin kabiliyetin yok, seni etkileyen çevren, moralin onlarla bozuluyor, ama düzelmiyor. Rüzgâr seni sadece sallandırıyor yani dik tutmuyor.

13- Bu dönemde en çok gelen şeylerden biri ağlama krizleri. Birisiyle konuşurken anlamsız yere, en komik yerde ağlayabilme yeteneğine sahiptim.

14- Yorgunluk. Hiçbir şey yapmama isteğine bağlı olarak ben de bir de bu vardı. Sanki her gün kamyonlarca yük taşıyormuşum gibi yorgun hissediyordum kendimi.

15- Bu dönem boyunca denediğim hiçbir kıyafeti beğenmedim. Ve aldığım şeyleri de giyemedim. Hiçbir şeyi kendime yakıştıramadım.

16- Ve hiçbir işimi özel ya da iş yetiştiremedim.

17- Her gün en yakınımdaki insanlarla kavga ettim ve dediklerine alınıp ağladım.

18- Sürekli her olaydan, her konudan, her sözden şikayet ettim.

Depresyondan Nasıl Çıkılır?

1-    Depresyondan çıkmak için internetten bir sürü kişisel gelişim sitesinden yazı okudum, bir sürü aile, arkadaş, akraba, büyük tavsiyesi dinledim. Çünkü bu illetten çıkmak istiyordum. Mutsuzluk dünyanın en kötü şeyi, umutsuzluk ondan da kötü. Aileme psikoga götürmelerini söyledim. Ama onlar iyi olduğumu düşündüler. Psikolojik destek almanın ne olursa olsun daha iyi olacağını düşünüyorum. Çünkü eğer Allah inancı olmasa insanı intihara sürükleyecek bir süreç.

2-    Depresyona gireni en iyi depresyona giren anlar hesabı eksisozluk’deki https://eksisozluk.com/depresyondan-cikma-yontemleri--1870303 depresyondan çıkma yöntemleri başlığında yazanları kırk defa okudum, kimisi uyguladım.

3-    Bu dönemde evde gereksiz yere internete de girdiğim zaman da oldu. Ama yoğun çalıştığım için yine az bir vakit kalıyordu.

4-    Yazılarda hep spor yapmanın depresyona iyi geleceği yazıyordu. Bunun için kendimi çok zorladım. Yürüyüş yaptım, ama bedenim o kadar ağır geliyordu ki, bunda çok zorlandım.

5-    Bir gün yüzmeye gittim ve yemek yaptım. Sadece o gün depresyondan kurtulduğumu hissettim. Ama ertesi gün iş stresi vs daha da artarak depresyonu tetikledi.

6-    Depresyondan çıkmak için belli bir yöntem yok aslında. Okuduğum şeyler az çok faydalı olsa da o dönemki psikolojiniz bunu yapmaya dayanıklı değil. Spor yapmak için kolunu kaldıracak gücün olması lazım. Ama depresyonda iken su içmeye bile üşendiğimi söyleyebilirim.

7-    Bir şeyler yapmak, yemek yapmak, yüzmek, bir resim yapmak vs yararlı olabilir.

8-    Yalnız kalmayın, çevrenizde sizi destekleyecek, bir kulağınızdan girip diğerinden çıksa da size öğüt verecek birileri olmalı.

9-    Müzik dinleyin demiyorum. Çünkü bu dönemde müzik sevdiğim halde hiçbir şarkıyı dinlemedim.

10- İki kez tatile gittim ve ikisi de yaramadı. Fotoğraf çekmeyi ve çekilmeyi sevsem de çok az çektim ve çekildim. Çünkü çok bitkindim. Ruh gibiydim.

11- Üç dört kez en yakın (en yakın arkadaşlarımdan biri, iki kuzenim, başka arkadaşlarım) denilebilecek kişilerin düğününe gittim ve düğün, eğlence hiç keyfimi yerine getirmedi. Hatta nihah şahidi bile oldum, ama hiçbiri çözüm olmadı. Düğünde bile sürekli kendi halimi düşünüp başkalarına özenip mutsuz oluyordum.

12-Ben psikolog ya da psikiyatrist desteği almayı çok düşündüm. Ama almadım.
Depresyondan nasıl çıktım?

Belki girdiğim depresyon Meryem Uzerli’nin girdiği bıkkınlık sendromu falan da olabilir. İsmi ne olursa olsun ben böyle olmaktan mutsuzdum. Bir şeyler yapıyordum, geçsin istiyordum. Her gün Allah'a dua ediyordum geçsin diye.  Ama dediğim gibi geçiremiyordum.
Geçen hafta ne oldu bilmiyorum. Beni mutsuz eden bu sembolleri arkamda bıraktım. Biraz da hasta oldum. Üşütmüşüm, ağrı çekerken gerçekten sağlıktan başka her şeyin yalan olduğunu düşünmeye başladım. Güldüğümü, işlerimin yola girdiğini, insanlarla iletişiminin düzeldiğini, konuşacak şeyler bulabildiğimi gördüm. Bu dönemde çok yakınlarımla bile konuşacak bir şey bulamıyor, herkesin dediğine inanılmaz alınıyordum çünkü.
Depresyon bir anda geçmiyor. Nezle gibi aynı. Nezlede de sen ne yaparsan yap belli bir süre geçmez, kalır. Nezle bir haftaysa depresyon da iki ay sürüyor. Nezle de bir sabah kalkmışsın geçmiş gitmiş olur. İyileşmişsindir. Depresyon da benim için öyle oldu. Bir sabah kalktım ve güzel geldim. İşlerim yola girdi, unutkanlığım gitti. Moralim düzeldi. Ufak problemlere üzülmez oldum. Eski Pınar oldum yeniden. Bu aralar tüm sevdiklerim yanımdaydı. Bu yüzden ne olursa olsun sevdikleriniz hep sizinle olsun. Benden size ufak tavsiyeler. Bekleyin, depresyon elbet geçer.



 --Artık en güzel şarkıları, en güzel yaz havasında dinleyebiliriz. Size Ezginin Günlüğü-Dargın Mıyız? tavsiye ederim.--


Yorumlar

  1. keske ben de boyle olsa o kadar hayal ettim bir sabah uyanayim gecmis olsun ama 2yil oldu agirlasarak devam etti artik kisiligime oyle oturdu onceki kisiligim nasildi unuttum cok yorgun ve umutsuzum.Ya Allah

    YanıtlaSil
  2. asosyal birisiyim dışarı çıkıp gezmeyi çok seviyorum ama ailem izin vermiyor bende zamanımın çoğunu uyuyup kitap okuyarak geçiriyorum hep mutsuz hissediyorum saçma boktan şeylere ağlıyorum arkadaşlarımın benden nefret ettiğini ve sadece çıkarları için yanımda olduklarını düşünüyorum aileminde benden nefret ettiklerini düşünüyorum ama arkadaşlarım nefret etmediklerini beni çok sevdikleri için öyle davrandıklarını sölüyorlar neyse sigara içmeye başladım çok sık içmiyorum daha kötü alışkanlıklara başlamak istiyorum sence bunlarda depresyonun belirtileri midir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef bende senin gibiyim aile baskısı yüzünden hep depresyondayım bu kadar bize karışmasalar emin olki depresyonun DSİ bile olmaz bazen kendi kendimi teselli ediyorum ama zor odaya kapanıp saatlerce ağlayarakazda olsa kendime geliyorum

      Sil
    2. Merhaba, aileniz size karismasa emin olun daha kötü depresyona girersiniz farkli farkli depresyon çesidi vardir. Surekli olan hersey insani sikar

      Sil
    3. Merhaba, aileniz size karismasa emin olun daha kötü depresyona girersiniz farkli farkli depresyon çesidi vardir. Surekli olan hersey insani sikar

      Sil
  3. Bekleyin geçer çok anlamlıydı!

    YanıtlaSil
  4. Bekleyin geçer çok anlamlıydı!

    YanıtlaSil
  5. Sadece o cümleyi mi okudunuz? Bekleyin geçer dediğim, bazı kötü anlar bir şekilde geçiyor, geçmek zorunda Ahsen hanım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacm sana icimi dokmek istiyorum bana yardimci olabilirmisin ?

      Sil
    2. Bana yardim edebilirmisin ablacim kotu bi ruh hali icerisindeyim lutfen ??

      Sil
    3. Benim de ortalama 4 aydır geçmiyor bunu çevremdekilere yansıtmamaya çalışıyorum. Zaten anlarlarsa babam ile annemin ilişkisi yüzünden olduğunu düşünecekler. Fakat tamamen yanlızlıktan. Yaşım daha 13 olduğundan dolayı ne antidepresan alabilirim, ne psikologa gidebilirim yapabileceğim tek şey evde saatlerce tavanı seyretmek.. Annem işten geldiğinde de zorla gülmeye çalışmak. Lütfen bana bir çözüm önerin ben artık durup dururken ağlamak istemiyorum....

      Sil
  6. teşekkürler hemen geçti şu sözü bolca tekrarladım: the past is in the past (geçmiş geçmişte kaldı)

    YanıtlaSil
  7. teşekkürler hemen geçti ve şu sözü çok söyledim: the past is in the past (geçmiş geçmişte kaldı)

    YanıtlaSil
  8. arkadaşlar ben çok kötüyüm napıcamı bilmiyorum hiç bişey yapasım gelmiyo hergün alayasım geliyo kendimi öldüresim geliyo dayanamıyorum bana yardımcı olun arkadaşlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ayni durumdayim .

      Sil
    2. ben ırmak
      Yemin ederim bende aynı durumdayım, bıktım usandım hayattan, 4 aydan beri dışarı çıktığım Yok,
      Tek yaptığım evi temizle, kardeşlerine bak, yemek hazırla, yatakları düzelt, bulaşıklar falan filan, daha 16 yaşına yeni girdim, ama sanki 35 yaşındayım, bu depresyon bende okul bittiği anda başlıyo, okul açıldıktan 2ay sonra geçiyo, ve en kötüsü derdimi dinlicek, görüşebileceğim tek dostum bile yok, ailem anlamıyor, mecbursun diyorlar, hak veriyorlar ama hiçbirşey yaptıkları yok,
      Ama eminim ölümüm kendi elimden olucak,
      Bağırmak istiyorum yapamıyorum, ağlamak istiyorum, ailem kızıyo, herşeyi içime atmaktan şiştim, gerçekten bende bir gün. Canıma kıycam,

      Sil
  9. antidepresan falan işe yaramıyor sadece kafamın içindeki bir çok sesi susturabilmeye yarıyor ama o da belli bir zaman sonra yine başa dünüyor ruh gibi yaşamaktayım psikolog falan çözüm değil bence tek çözüm sizi bu hale geiren srunlar ortadan kaldırmak işte o zaman düzellir herşey

    YanıtlaSil
  10. bu yazıyı okumaya hatta bu yorumu yazmaya üşenecek kadar depresyondayım o yüzden son cümleyi okudum bekliyorum

    YanıtlaSil
  11. çalışırken dinlenebilirdim işsiz olduğumdan bu yana kendimi sürekli yorgun hissediyorum

    YanıtlaSil
  12. çok şükür depresyona girebilecek kadar relax bir hayatım var birde sgk katılım payı olmasa..

    YanıtlaSil
  13. 2,5 3 senedir bu haldeyim ben. Ne bisey yapasim var nede baska herhangi bisey. Asiri usengec asiri uykucu ve asiri unutkan biriyim. Kendime güvenim yok herseyde somurtma ve Üzgün bi halim var. Bu o kadar farklı bisey ki baskasina anlatilmiyor ya yasadigin bu durum. Icinde duygu seli kopuyor ve ve sen sadece oturup aglayamiyorsun bile çünkü lanet olasi o duygu seli senden herseyini aliyor. Geride tek birsey birakiyor oda ölüm arzusu depresyona girdgim günden beri intihara kalkistim ama bunu yapma sebebim nedir hic bilmiyorum cunku ancak böyle kurtulurum diyorum bu o kadar kötü bi durum ki kimseye anlatilmiyor çünkü dogru kelimeler yok aldigin nefes bile batiyor icin yanıyor insanlar hakkimda ne düşünüyor diye telasa girmiyorum mesela banane diyorum bu dunya da kendimden tiksiniyorum ve insan oldugum icinde tiksiniyorum insanlardan degil kendimden nefret ediyorum bazi günler olur olmadik yere agliyorum yukarda ki yazida ki ablam her gün yaptigi banyoyu iki güne düşürmüş ben artik sadece haftadan haftaya yapiyorum asiri usengecim bunu yazmak icinde sabahtan beri dusundum bu aciklanamaz ya sadece hissettiklerim olarak degil yasadiklarim da bazen biseyi yaparken bunu ben mi yaptim o nasil oldu ya gibi düşünüyorum sanki bedenimi bir baskasi kontrol ediyor bazen uzun uzun gözüm dalar gece olunca yine ölmek isterim gündüz yataktan cikmam hic heo karanlik olsun isterim depresyonda miyim bilmiyorum belki baska bisey ama bu durumda asik bile olamuyorsun birakin mutlu olmayi kimse beni sevmiyor diye kendimi kucumserim ezigim derim 17 yasindayim ve bu ne kadar böyle sürer bilmiyorum geleceğim olarak elimde bisey yok çünkü yasamak istemiyorum is sahibi olunca ne olcak diye düşünüyorum hep her gün ayni gecicek ve sıkıcı olcak farketmez artik etrafimda olan hersey saçma bana benim kadar dibe düşmeden bence kendinizi toparlayin çünkü artik bundan tek kurtukus yolum ölüm yok baska hicbirsey benim bu psikolojimi degistiremez ha psikologa da gittim tek yaptiklari form doldurup iyisin demek olmustu dedigim gibi 17 yasindayim ve 9. Siniftan beri intihar ediyorum ancak hep yasamayi basariyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim bunun ilacı Allah'a yönelmek ve bol bol dua etmek. Zihnini şeytana ve nefsine teslim etmemek. Her kötü hissetiğinde Allah'ın yarattığı güzellikleri düşünüp sana verdiği nimetler için şükretmelisin.
      La havle vela kuvvete illa billahil aliyyil azim duasını dilinden düşürme. (Anlamı “Bütün güç ve kuvvet, yalnızca en Yüce ve en Büyük olan Allah’ın (c.c.) yardımıyla elde edilir.”)
      -Ey evreni yoktan vareden Allah'ım! unutmaktan, sonradan var olmaktan sen münezzehsin, başımda seni düşünmek, seni sevmekten başka ne varsa hepsi hatanın kendisidir. 
      Dilde seni zikretmekten, tesbih etmekten başka ne varsa, hepsi sapıklıktır, boştur...Mevlana..-
      ��Rabbim şifa versin inşAllah��

      Sil
    2. esme ne güzel yazmışssın kuzum..36 yaşındayım ama annemi kaybedince benim de sığındığım tek liman bu...rabbimize aidiz onun mülküyüz ve bizi bırakmayacak

      Sil
  14. bu şekilde çaresizliklere kapılmanız bedeninizi zayıflatır, zayıf beden ruhen ve fiziken bütün saldırılara açık kalır. Burası türkiye cumhuriyeti bu topraklarda zayıflar yaşayamaz. Kendinize gelin ülkenin ve insanlarının sağlıklı düşünen üreten etrafındaki şeyleri güzelleştiren insanlara herzamankinden daha çok ihtiyacı var , hepiniz değerlisiniz kendinizi neden bukadar aşşağlıyorsunuz? Bu bir savaşsa mutsuzluğa karşı zorluklara karşı ozaman savaşın eğer öleceksenizde fare gibi değil çıkın adam gibi ATALARINZ GİBİ ülkeniz için gelecek nesiller için ölün !!!

    YanıtlaSil
  15. ben de depresyonda olduğumu düşünüyorum önceden dışarı çıkar arkadaşlarımla takılırdım
    hayattan zevk alırdım şimdi almıyorum uyku problemim var sürekli uyumak istiyorum kalkmak istemiyorum kabuslar görüyorum arkadaşlarım çağırdığında dışarı çıkmak istemiyorum yemek yerken iştahım yok eskiden vardı çok uyuşuk ve halsizim bazen aynaya baktığımda kendimi tanıyamıyorum ben kimim diyorum.

    YanıtlaSil
  16. Depresyon aslında göremediğimiz varlıkların(cinler) beynimizin belli noktalarına hükmederek bizi tesir altına almasından kaynaklanıyor, antidepresanlar da kişiyi resmen onların eline teslim ediyor, beyni daha iyi kontrol altına alıyorlar çünkü. Bundan kurtulmanın en iyi yolu, dua ile ve yürüyüş, vs etkinliklerle ve iradeli davranarak başa çıkmaktır.

    YanıtlaSil
  17. deprasyon gecmez sadece bi süreligfine durulur en büyük sebebıyse temel aile davranışlarıdır .kimi güçlüdür yansıtmaz kimi güçsüzdür .yani deprasyon aslında sevgi ve ilgi noksanklıgıdır.bence :)

    YanıtlaSil
  18. Ben ırmak.
    Yemin ederim ki aynı beni tarif. Ettin, hatta yazdığın şeyi okurken bile ağlıyordum, mesela şuan bi araba geçti, eğlenceli bi şarkı çalıyordu, ama benim daha çok. Ağlayasım geldi, allahım kurtar beni.

    YanıtlaSil
  19. keşke zamanı geriye alsak diyorum sadece .çocukluğuma geri dönebilsem aslına hala çocuğum 14 yasındayım ama yaşlandığımı hissediyorum birine sarılıp ağlamak istiyorum ama bu çok saçma geliyor aslında denemedim değil o an işe yarıyor sonra yine eskisi gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 14 yaşındasın, daha güzel günler göreceğine inanıyorum. Biraz güç al, nelerden hoşlanırdım, neye mutlu olurdun hatırla ve eski günlerine dönmek için çabala, oturduğumuz yerde ne yazık ki hiçbir şey düzelmiyor.

      Sil
  20. Yüce Allah aslında her şeyin cevabını Kuranı Kerimde vermiş bizlere. İnşirah suresinin anlamına bir bakalım: Biz senin göğsünü açmadık (basiyretini genişletmedik) mi?.. Belini büken yükü üzerinden almadık mı?.. Nâmını yükseltmedik mi?.. Kesinlikle her güçlükle beraber bir kolaylık vardır!.. Hiç şüphesiz her güçlükle beraber bir kolaylık vardır. Öyle ise, işlerinden kurtulunca diğerine başla; Rabbine yaklaş!..
    Bu sözleri çok iyi düşünüp anlamak lazım, Allahın izniyle Bu sureyi bol bol okumanın faydası olacaktır. Rabbim tüm dertlilere, hastalara şifalar versin....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı şekilde düşünüyorum. İnsanlar bazen umutsuzluğa düşebiliyor ne yazık ki.

      Sil
  21. Lanet olasi bu depresyon bendede var ve ygs sirasinda olustu. Takinti haline getirdim bir seyleri. Bu hayat böyle çekilirmi her zaman böyle geçecek hissi var :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YGS bitince belki rahatlayabilirsin. tek çare boş kalmamaya çalışmak, boş kalmadıkça değerlendirdikçe boş vakitlerinizi boşluğa düşmezsiniz.

      Sil
  22. Yaklasik 4 aydir depresyondayim kendimi mutsuz isteksiz kararsiz beceriksiz yeteneksiz yetersiz yani kendimi ise yaramaz bi insan gibi hissediyorum herseye agliyorum surekli yorgunum geceleri uyuyamiyorum aslinda bu hale gelmemi tek sebebi birine asik olmam surekli onu dusunuyorum onu gormek icin onun oldugu yerlere gidiyorum ona guzel gozukmeye calisiyorum kendimi cirkin hissediyorum surekli bi umut icerisindeyim surrkli onu takip ediyorum napiyo nerde hep onu düşünüyorum çok ozluyorum hep yanimda olsun istiyorum onu cok seviyorum ve sonuc olarak onun yuzundrn bu haldeyim hic birsey e odaklanamiyorum 17 yasindayim okuyorum kendimi derslere verrmiyorum lutfrn yardimci olun sevdigim kisiyi kalbimdrn nSil atarim nasil unuturum onu cunku biliyorum onu unutursam depresyondanda cikarim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çözümü REVİOS-GRİ Bunu dinle. Düzenli olarak REVİOS un başka şarkılarını dinle. Emin ol geçecek.

      Sil
  23. Bu yazi beni daha da desarj yapti

    YanıtlaSil
  24. ben bir bucuk yilik evliyim kotu bir çocukluk gecirdim yinede iyi kotu yasardim evliligimin ucuncu ayinda hamile odugumu ogrendim cok mutlu oldum iki gun sonra dusuk yaptim haftalarca agladim ensonunda gozyasim bitti ve donuk tepkisiz ruh gibi dolasan birinsan oldum anlicaginiz o son darbeyi yedikten sonra kalkamadim

    YanıtlaSil
  25. Depresyona gireli 2 yıl oldu belji daha fazla ama en ağır hissettiğim bu süreç bu saydıkların o kadar beni anlatıyor ki ne diyeceğimi bilemiyorum ailem de bu durumun bilincinde testlere girdim ağır depreyon dedi artık destek aalıyım diye duşunuyorum

    YanıtlaSil
  26. Hocama aşık oldum ��ama o da bnden hoşlanıyo biliorum ama benden büyükndeğil ama yani tamama mi ben o çok takılıyoruz snra öyle Tamam mı sensin depresyon tama mı of bana ne oluyor ya çok kötüyüm kimseye güvenmiyorum hep uyuyorö lanet ygs var o yüzden hayatm nahfoldu bu ygs ile ya bna bi çözüm bulun of puf pufff ����������

    YanıtlaSil
  27. Pinar hanim iyi gunler lutfen sizinle iletisime gecmeme yardimci olun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mailim zamanyok@gmail.com Ege GÖNENÇ ulaşabilirsiniz.

      Sil
  28. Sanki yazınızda kendimi gördüm. 3 yıldır depresyondan çıkamıyorum. Alkol psikolog yardımı ve ilaç tadavisi denenmesine rağmen hala çıkamamakla birlikte ilerlemede olmuyor depresyon durumumda. Şimdi ise sporu deneyeceğim hazırladığım planda koşu ardından duş alıp erkenden yatmak ve kalkmak umarım iyi gelir. Sizlerle deneyimlerimi ve sonuçları paylaşacağım belki faydam dokunur.

    YanıtlaSil
  29. Sanki yazınızda kendimi gördüm. 3 yıldır depresyondan çıkamıyorum. Alkol psikolog yardımı ve ilaç tadavisi denenmesine rağmen hala çıkamamakla birlikte ilerlemede olmuyor depresyon durumumda. Şimdi ise sporu deneyeceğim hazırladığım planda koşu ardından duş alıp erkenden yatmak ve kalkmak umarım iyi gelir. Sizlerle deneyimlerimi ve sonuçları paylaşacağım belki faydam dokunur.

    YanıtlaSil
  30. hiç bir nedeni olmaksızın nasıl bu kadar mutsuzum bilmiyorum. aslında nedeni yok değil. var. çok var. ama önemli değiller. sevdiğim biri tarafından reddedilmem, her gün onu görmem, imkansız olduğunu bile bile onu düşlemem, hala onu düşündüğüm için kendimden utanmam, aşağılama, tiksinmem, kızmam dışında pek önemli bir sorun değil gibi. en azından sizin sorunlarınız yanında çok anlamsız. belki bununla başa çıkabilirdim, eğer o çok, en çok değer verdiğim, bana güç veren, destek olan arkadaşım benden bu kadar uzaklaşmış olmasaydı. hala yanımda biliyorum. ama eskisi gibi değiliz. başka bir arkadaşıyla daha mutlu sanki ben olmasam onlar çok daha mutlu olacak, birbirlerini daha iyi tamamlayacak gibiler. ben fazlalığım yanlarında. bu beni yalnız hissettiriyor. yalnız değilim. arkadaşlarım var. bana değer veren, değer verdiğim arkadaşlarım var. ona da kızamıyorum. haklı. ben de eskisi gibi değilim. benimle eskisi gibi eğlenemiyor. belki o da mutsuz ve o diğer kişi ona yardımcı olabiliyor. belki benim nasıl hissettiğimin farkında ama kendi mutluluğu için bunu görmezden geliyor. o da haklı. kendi problemlerimden onunla yeterince ilgilenemedim. ve şu an onu daha tam kaybetmemişken bile durumu düzeltcek hiçbir şey yapmak gelmiyor içimden. sonuçta bensiz mutlu. büyük ihtimalle benden daha çok seviyor onu. olsun. zaten kimsenin en sevdiği olamadım ben. bir de başarısızlıklarım var. okul. her şey daha da kötüleşiyor. herkes notlarıma sadece güldüğümü ciddiye almadığımı sanıyor. ama ben kendimden nefret ediyorum. ben o okula başladığımda herkes salaktı. biliyordum hepsinden daha iyi olduğumu biliyordum. bu yüzden mi bilmem hiç çalışadım. bilmiyorum. neden çalışmadım bilmiyorum. bir kez ipler elimden kaydı ve yakalayamadım. bu ben değilim. sürekli ağlıyorum. hayatımda güzel şeyler de var. hiç öyle çok çok güzel şeyler değil ama var. mutlu olmak için yetebilecek çok şey var. ama yapamıyorum. ve şimdi de ellerim duruyor. her zaman böyle oluyor. kendimi anlatmaya çalışmak çok anlamsızlaşıyor. anlatamıyorum. yetmiyor. o kadar şey yazdım ama hiçbiri anlatamıyor ne hissettiğimi. çok mutsuzum

    YanıtlaSil
  31. siz ne diyorsunuz be. ben 28 yaşındayım ve tam 10 yıldır depresyondayım. üstüne üstlük bir de bipolar oldum. onu da geçtim şizofren oldum. hiçbirisi depresyon kadar kötü değil. yaşayan bir ölüyüm ben meskenim insanoğlunun umutsuzlukları.

    YanıtlaSil
  32. Ben yilin 6 ayini belki asiri enerjik heyecanli ve mutlu hissederek gecirirdim.Bu donemde yataktan inanilmaz bir enerjuyle kalkar sinav ceker ardindan kosar yuksek sesle muzik dinler kuslara gunese agaclara yildizlara gulumserdim.Sonra 2.devreye alti aylik duzene girdigimde ise ram tersi normal olurdun..zitti degil yani. Normal.. suanda her iki devreyi de yasayamiyorum.ne cok enerjigim ne normalim..gunlerimi kitap okuyarak gecirmeye basladim once sonra bu kadar cok bisey yapmadan bilgi tuketmekten tiksindim.Uretmeden hergun tuketmek hosuma gitmedi kitaplari biraktim,filmleri biraktim.giyinmeyi,gulmeyi,foto cekilmeyi,gezmeyi,okumayi,yazmayi...cunku halim yok..herseye agliyorum ve herkesten nefret ediyorum.en basta kendimden!bir mucize bekler gibi bir halim var..bu haldeyken kendi kendime kalkmayi deniyorum beceremiyorum oyleyse baska bir guc bana yardim etmeli kaldirmali!o guc de beni kaileye almiyor.Yardim etmedigini bildigim icin ona da kiziyorum.hic bahsedildigi gb yardimsever ve affedici olduguna inanmiyorum..Onla da kavgam bitmiyor...Sonuc:arkadasin yazdigi gibi bekliyorum belki gecer....

    YanıtlaSil
  33. bir ağırlık var üstümde yataktan kalktığımdan beri oturuyorum halbuki ve şuan akşam oldu ama hala yorgunum hasta mıyım diyorum yok değilim keşke hasta olsaydım ama değil çok üzgünüm.. yaşadığım hayal kırıklığı beni mahvetti bu yüzden böyleyim. gözyaşlarım hiç bu kadar akmaya meyilli değildi dokunsan ağlarım birde sınav var çok önemli benim için son şansım olan bir sınav.
    geçen gün cinnet geçiricek kadar ağladım herkesi huzursuz ettim annemi üzdüm neden diyor söyleyemiyorum çünkü kızar ona mı ağlıyosun der biliyorum annem aşka inanmaz.. sınav daha önemli
    en kötüsü ne biliyor musunuz o kişinin haberi yok başkası ile konuşuyor sevgilisi ile işte bu eni kahrediyor aylar önce demiştim sevgilisi varsa çok üzülürüm diye bana davranışlarından anlaşılmıyordu çünkü bana çok farklı davranıyordu özel denecek kadar.
    bir konuştum onunla bana çok çok ağır sözler söyledi o bilmiyordu benim bu hale düşüceğimi gerçi bilse ne yazar beni hiç sevmemişti ki sevse böyle konuşmazdı acı vermek isteseydi bunları yapardı ancakk.
    umutlanmadım umutlandırdılar onlar umutlansın diye yaptın sanki arkadaşlarım ısrarla o senden hoşlanıyor dediler başta yok dedim sonra öyle davranıyordu bende inandım seviyor dedim hayatımda ilk defa aşık olmuştum sandım en zararı kendime verdim.
    benim için muhteşemdin tanımadığım halde herkesten çok değer verdim sevdi sonra kocaman hayal kırıklığı sonuç olarak bir enkazım şuan çok üzgünüm.
    bir hafta geçti nerdeyse artık ağlamıyorum derken vbir anda yine kalbimin ağrısından bu depresyondan nasıl çıkarım dedim hiçbir şey fayda etmez de ben yinede ne olursa olsun.
    nereye baksam onu görüyorum kitapta onun resmi var sanki biri konuşurken sanki o
    en kötüsüde şuan bakımsızlıktan bitmiş durumdayım kuaföre gidicem demiştim şimdi ne gerek var diyorum aynada bakmak istemiyorum çok çirkin hissedirum kahküllerim var asla vazgeçememem demiştim şuan saçlarım bakımsız ve toplu ben saçlarımdan bile vazgeçtim.
    çok çabuk sinirleniyorum kimse benimle konuşamıyor sonra iyiyim diyorum gülüyorum bi anda çöküyorum tekrar kendimi kandırıyorum en sevdiğim şarkıları dinlememeye başladım her şey sıkıcı canım hiçbir şey yapmak istemiyor yatmak bile üstelik yanlız kalmaktan istemiyorum hemen aklıma geliyor insanlar yanımda iken beni gözlemliyorlar o yüzden sakin oluyorum. ailem sürekli ne oldu diyor akıllarına kötü şeyler geliyor sınava suç atıyorum
    Ama biliyorum bu günler geçicek daha güçlü bir ezgin olucak.
    şuan hiç iyi değilim. nasıl iyileşeceğimi bilmiyorum
    eskiden yüzümde çaresizlik vardı şimdi acı var..


    YanıtlaSil
  34. 15 yaşındayım, liseye geçmeden önce çok farklı biriydim şimdiyse sadece gülüyorum arada gülerken ağlama isteği geliyor ve bastıramıyorum. Arkadaşlarımla problemlerim var neden hep ben olduğunu düşünüyorum. Yaşadığım hayattan çok sıkıldım, olduğum kişi olmak istemiyorum. Depresyon mu bilmiyorum

    YanıtlaSil
  35. Çok faydalı bir yazı.. depresyondan kurtulmanın yollarini ararken bu yazınızı buldum ve kendi kendime dedim ki iyide bunları ben her Allahın günü yaşıyorum eğer kurtalamıyorsam bununla baş etmelimiyim? yoksa bununla yaşamalımıyım? diye.. ben özellikle sinirli bir insanım küçük bir yanlışta bile sinirlenir yeri gögü inletirim olmadı stres yaparım offlayıp poflarım hiçbirşeyle olmasa asabiyetimden kurtulamıyorum ve baş edemiyorum.okumadıgım psikoterapi kitapları, almadıgım antidepresan hapları kalmadı bi ara uyku problemim oldu uyku hapı kullandım kendimi öldürüyordum resmen bu iki hap yüzünden ve birgün hepsini çöpe attım zor oldu ama attım şimdi başka yollar arıyorum bi dostum depresyondan namaz kılarak kurtuldugunu söyledi aslında birçok kişiden duyuyorum bunu ama ben yıllar önce namazlarımı aksatmayan biriydim hiç olmazsa namazlarım vardı depresyonla beraber onuda bıraktım ve dahada dibe girdim elbette herkesin depresyonla yuzleşmesi farklı, herkes farklı şekilde kurtulmanın yollarını buluyor ve çogu kurtuluyorda bendeki sorun sanki ruh halimi kabullenmişim, sanki degil resmen kabulleniyorum ve bununla yaşamayı öğreniyorum bile bile lades misali ama bu asla bi çözüm değil ben bir çözüm peşinde değilim ondan kurtulamadım galiba!? Herneyse yazınız faydalı oldu cidden sagolun

    YanıtlaSil
  36. Ayrıca şunu yazmayı unutmuşum yaza keman kursu ve ebru kursuna katılacam inşallah depresyondan kurtulmanın bence en büyük yardımcısı sevdiginiz bir uğraş edinmek diye düşünüyorum ben bir çözüm bulmazsam hayat kalitem düşecek sanat aşıgı biri olarak kendimi sanata adayacağım zaten yazmayı, edebiyat namına herşeyi çok severim ama şu meret zamanlar sevdigim herşeyi aldı benden özellikle okudugum bölüm başlı başına bir işkenceye dönüştü:( dil kursunada gitmeyi düşünüyorum ama itici bir gücüm yok ailem harika bir aile ama nafile oluyor herşey bu zamanlarda ne yapsam elimde kalıyor ama başaracağım başarmak zorundayım! Güne bu yazıyla başlamam belkide tesadüf degildi belkide birşeyleri değiştirecem aldıgınm kararlardan özellikle vazgeçmemeliyim yolumun ışıkları şuan çok loş ama karanlık degil yola devam etmeliyim...

    YanıtlaSil
  37. universiteye girmek icin bir yil boyunca calstm ve bu gun kazanamadigmi ogrendim bir haftadir acayip sekilde tedirginim ama icimde hep bir umut vardi dun sorularin cevap anahtarina bakana kadar su an hayatimda ilk defa gercekten depresyona girdigimi itiraf edebiliyorum daha oncede boyle zor gunlerim oldu ama hic bu kadar zorlamamisti beni bir haftadir kendimede ailemedee hayati zindan etim diyebilirim annemlerde en az benim kadar uzuluyor ama ilk defa onlarin uzuntusu beni uzmuyor cunku zaten dipteyim sanki bi sene daha benim icin sadece izdirap olacakmis gibi geliyor hayatim boyunca deprsyona girenlere bi anlam veremiyodum ama su an oyle iyi anliyorum ki nasil hisetiklerini sanki onumde guzel yillar degilde sadece cekilecek cileler var su an sadece icimden gecenleri kayitsiz sartsiz olarak klavyeye dokuyorum mutsuzluk degilde umutsuzluk dunyanin en kotu duygusuymus onu anladim su an icimde kotu seylerden kotu fikirlerden baska bisey yok galiba hayatimin ilk sinavini veriyorum ama bu kadar zor olacagini hic dusunmemistim

    YanıtlaSil
  38. bir sene boyunca uiversiteyi kazanmak icin calistim ve basaramadigimi ogrendim bir haftadir nolucak diye bekliyorum ama icimde hep bir rahatszlik hep bir endise var hayatimda ilk defa depresyona girdigimi kabul ediyorum galiba hayatimin en zorlu ilk sinavlarindan birini veriyorum pekte iyi gectigi soylenemez bir haftadir evden disariya adimimi atmadim gunde bi defa yemek yiyorum artk sigara dsnda her hangi bir arkadasim yokmus gibi hisediyorum ailem bu duruma cok uzuluyor ama hayatmda ilk defa onlarin uzuntusu beni uzmuyor anem agladgndee eskiden ben daha cok uzulurdum ama artk hislerimi kaybetmis gibiyim ilk okuldan beri en iyi arkadasim olan kisi bile bisey ifade etmiyor benim icin dune kadar onun icin canimi bile verirdim artik onun telefonlarina cevap vermiyorum yapilan her nasihat bana kufur gibi geliyor bana oneri verildiginde kiziyorum beni asagladigni hisediyorum insanlar mutsuz olmak degilde umutsuz olmak dunyanin en kotu seyiymis onu anladin etrafmdakiler uzuluyor ama herkes onumuzdeki sene daha iyi hazirlanirsin diyip bana umut vermeye calsyor ama nafile sanki hayatm hep boyle olucak gibi hisediyorum hicbir zaman klavyeye tamamen gercek duygularimim dokmemistin bu benim ilk defa yuzde yuz gercek duygularimi peylasmam oldu ama keske boyle biseyi hic yasamasaydim boyle bi siteye girmem bile beni mutsuz ediyor kabulenmek gercektende zor.

    YanıtlaSil
  39. Aylak Kızın NotlarıPzt Eki 16, 02:07:00 ÖS 2017

    Merhaba herkese, sanırım bir dönem kendimize olan güvenimizi kaybettiğimiz için bu durumu yaşamaktayız. Yeni bir şeyler yapmamak, sevgisiz kalmak, yediğimiz kazıklar ve güvensizlik bizi çevremizden de kendimizden de uzaklaştırmakta. Tabii bu durumunda kendine göre yan etkileri oluyor. İşte bu da depresyon olarak adlandırdığımız tepkimedir. Bu bunaltıcı süreç hemen geçmiyor. Ölü gibi hissetmek, yaşamın değersiz olması, insanları ve kendinizi takmamak, eskiden keyifle dinlediğiniz şarkıların sizde hiçbir şey hissettirmemesi, her şeye gereksiz bir şekilde ağlama seansları, iştahsızlık, kaçma isteği fakat sığınacak tek yerin yatak ve uyku olması vb. gibi. Hiç mi kurtuluş yok var elbet. Ortam değişikliği, kitap okumak, yürüyüş yapmak, yeni kişiler tanımak, daha önce yapmadığınız şeyleri yapmak, kendinizi sevmek ve sizi sevenlerle birlikte olmak, plan yapmak ve ona uymaya çalışmak, ani kararlar vermemek ve ney dinlemek rahatlatabilir ve bir nebze olsun size de bir çare olabilir. Antidepresan sadece aldatır. Yönelmemenizi tavsiye eder. Pes etmeden yaşamanızı güzelleştirecek çalışmalar içerisinde olmanızı temenni ederim. Sağlıklı ve mutlu kalın.

    YanıtlaSil
  40. Ben 13 senedir çıkamadım seninki şımarıklıkmış

    YanıtlaSil
  41. Bende geçmiyor ya napsam gecmiyir yorgunum bitkinim okula gidesim yok ben böyle değildim hayatimda ilk defa deprosyana girdim sanki o seyi ben hissediyorum zor allahim hala cikmadim çıkmak istiyorum yalanlar söylüyorum hep sevgilimden ayrıldım çünkü deprosyandaydim onunla alakasi yok girmemin sebebi ailevi okul arkadas cevreydi beni etkileyen sürekli bir baski icinde kalmakti bazen ölesim falan gelior çünkü yorgunum bitkinim istek yok eskiden ben böyle değildim hatta depresyona bile inanmazdim one be derdim şu an ne olduğunu biliyorum çok zor geçmiyor bi gun uyanıyorsun aa çıkmışım deprosyandan diyorsun ama degil çıkmamısin hele bu dönemde arkadaşlarının yakınlarının yaninda olmamasi kendi kendine mücadele vermen o daha kötü inşallah bir gün geçer

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sınırların ötesinde saçmalamak

İstanbul Teknik Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Yüksek Lisansı Hakkında Birkaç Not