İstanbul Teknik Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Yüksek Lisansı Hakkında Birkaç Not

Lisans bittikten sonra yarı bilinçli-yarı bilinçsiz olarak yüksek lisans yapmaya karar verdim. Başvurular final zamanına denk geldiği için benim için aslında zor oldu. Marmara Üniversitesi Haziran'da kapanıyordu o dönem, diğer okullar çoktan kapanmıştı. 

Ben yüksek lisans için üç üniversiteye başvurdum:

1- Marmara Üniversitesi- Uluslarasası İktisat
2- İstanbul Teknik Üniversitesi - İktisat
3- Bilgi Üniversitesi - Uluslararası Ekonomi Politik

O dönem en çok istediğim liseden beri istediğim okul İTÜ ile kampüsüyle beni etkileyen Bilgi Üniversitesi'ydi. Marmara'dan nefret ettiğim için orayı istemiyordum, ama yine de hiçbiri olmazsa diye başvurmuştum.

Sırasıyla başvuru sürecini, mülakatları ve sonuçları anlatacağım.

Başvuru :

1-Marmara Üniversitesi -Uluslararası İktisat : Zaten başvuru yeri sınıfımın dibinde olduğu ve neredeyse Ales puanı ve kimlik hariç hiçbir evrak istemediklerinden (Marmara o dönem referans mektubu istemiyordu) en kolay buraya başvurdum.

2-İstanbul Teknik Üniversitesi - İktisat : İki adet referans mektubu istiyordu. Ales+Dil puanı. Minumum 80 Ales kriteri, minumum ÜDS 65 (?) dil kriteri vardı ben başvururken. Referans mektubu okulda iyi olsan bile zor. Çünkü Marmara bir önceki yazımda bahsettiğim gibi 200 kişi ve hocalar sizi tanımıyor. Ama sağolsunlar; kendimi dördüncü sınıfta tanıttım ve referans mektubunu aldım.

3- Bilgi Üniversitesi - Uluslarası Ekonomi Politik : İki adet İngilizce Referans mektubu. Ales (70 mi 50 mi çok düşük;), İngilizce (80:ÜDS (?)) istiyordu. Ek olarak bir de niyet mektubu. Açıkçası beni en çok zorlayan ne ales, ne dil, ne de referans mektubu oldu; en çok zorlayan niyet mektubuydu. İki hafta hayatımın kabusu oldu. İnsanın kendisini belli kriterlerle ve lise hazırlık İngilizce'siyle anlatması epey zormuş.

Mülakat:

1-Marmara Üniversitesi -Uluslararası İktisat :  Başvuran çoktu. Hem referans mektubu istemediklerinden, hem de kriterler düşük olduğundan neredeyse o yıl İktisat mezunu olan herkes başvurmuştu. Herkesi başta bir ALES ve not ortalaması sırasına sokmuşlar, ona göre de mülakata çağırıyorlardı. Beş kişi öğrenci çağırdılar. Üç kişiyle aynı sınıftaydım. Diğer iki kişi dışarıdan. Mülakattaki iki jüriden biri referans mektubu aldıklarımdan biriydi. İnanılmaz iyi geçti mülakat. Hocalar çok iyiydi. Bir de finallerden geçtikten sonra geçtiğim için, mezun olduğumdan rahattım. Kazanacağımdan emindim.

2-İstanbul Teknik Üniversitesi - İktisat :  Final zamanı girmiştim, hem sınavdan çıkıp gelmiştim, hem de bir gün sonra yine sınavım vardı. O yüzden biraz stresliydim. Ama ben çok stresli bir ortamda inanılmaz rahat oluyorum. Mülakatıma dünya tatlısı üç hoca girdi: Suat Küçükçifçi, Mehtap Hisarcıklılar ve Özgür Kayalıca. Sohbet havasında bir mülakattı. Çıktıktan sonra ne olacağına dair bir şey hissetmiyordum. Çünkü dil sınavına girmemiştim, dili daha sonra halledecek birini alacaklar mıydı bilmiyorum. Hocalar çok iyiydi, ama sanki  alınma ihtimalim yüzde elli falandı.

3- Bilgi Üniversitesi - Uluslarası Ekonomi Politik : İki kişi vardı jüride, Ahmet Tonak ve asistanı. Hayallerimi, ne yapmak istediğimi falan sordular. O zaman belirsizdi, ama insan kaynakları dersinden edindiğim tüyoyla gayet güzel cevap verdim. Bence sonuç kesindi.

Sonuç:

1-Marmara Üniversitesi -Uluslararası İktisat : İkinci olarak kazandım. Kayıt yaptırmadım. Zaten bu sonuç; İTÜ'den sonra olduğu için İTÜ'ye kayıt yaptırmıştım bile

2-İstanbul Teknik Üniversitesi - İktisat : Sonuçlar bir Cuma günü akşam altı gibi açıklandı. Açıklanmayacak dediğim anda hem de. Bir telefon geldi, kazanmışız dedi arkadaşım. Evet hayalim İTÜ oldu. Ben İTÜ'ye kayıt yaptırdım.

3- Bilgi Üniversitesi - Uluslarası Ekonomi Politik : Bilgi'nin sonuçları İTÜ'den önce açıklandı. Dil sınavım olmadığı için beni tercih etmediklerini söylediler. Tabii ki kayıt yaptıramadım.

Son olarak ben yıllarca hayalini kurduğum İTÜ'de yüksek lisansa başladım. Eğer hem Bilgi, hem İTÜ olsaydı; kesinlikle kararsız kalmştım. Bence Allah benim için hayırlısını gerçekleştirdi. Çünkü ben Bilgi'nin de derslerine hayran kalmıştım. O yüzden benim için Bilgi olmaması daha hayırlı oldu ve en çok sevdiğim okullardan biri olan İTÜ'lü oldum.

Yorumlar

  1. Selam Google'da Arama yaparken tesadüfen hesabını buldum da bir kaç sorum olacak ITU iktisat yuksek lisans ile ilgili. Ben bu sene itibari ile başvurmak istiyorum. Önem verdikleri şeyler nelerdir not ortalaması ya da referans ya da başka bir şey? Ve mülakata ne gibi şeyler soruyorlar acaba yardimci olabilirseniz çok sevinirim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Depresyona neden girilir? Depresyondan nasıl çıkılır?

Sınırların ötesinde saçmalamak