Tez Günlüğü

Yüksek lisans tezini yazarken yazdığım bir günceyi paylaşmak istedim sizinle. Bazı yerler sadece bana özel olduğu için silip yayınladım.

10.04.2011 02:34:05

Bugün karar verdim ki; bu tez eğer benim hayatımı bu kadar etkiliyorsa, onun bir günlüğü olmalı. Kısa kısa notlar almalıyım hakkında. Evet, bugün hâlâ tezimin giriş kısmını mı yazsam, yoksa Yücel hocanın makalesini mi okusam, yöntemdeki taşımacılık yerlerini hizmetlere mi değiştirsem onu düşünüyorum. Sanırım yarından itibaren bir planlama şart! Yoksa 6 Mayısta bu tezi nasıl teslim edeceğim? Yapacağım çok şey olunca hepsi birbirine giriyor. Bu yüzden bugün en azından girişi bitirmeye çalışacağım. Artık bir sürü şeyle uğraşmak yerine tek şeye yoğunlaşıp, onu bitirecek ve üstüne bir çizik atacağım. İnşallah yani. Hayırlısıyla şu tezi bitirirsem daha iyi olacak. Yarın işe gidecek olsam da bu saatte tezle uğraşıyorum. Biraz da tembelliğimden, televizyon falan izleyerek yaptım işlerimi, daha planlı ve programlı olmam şart. Perşembe fitness’a başlıyorum. Benden şimdilik bu kadar tez beni bekler.


12.04.2011 16:25:59

Yarın Ümit hocaya sunumumu yapacağım, Cuma gününden önce bir prova niyetinde. Hala daha fazla literatür yazmalı mıyım, tezim çok basit oldu derdindeyim. Sunuma 1979 ile ilgili yorumları da ekleyip bir alıştırma yapayım da yarın kötü olmasın. Dün yine 3.30’da yattım. Ondan önceki gün de abimlerde kaldığımdan, dün 1’de kalktım, aslında bugün başta 11.30’da kalkmıştım, sonra yine 1’e kadar uyudum, kahvaltı yaptım ve yine yattım. Kalktığımda saat 15.00! gün bitmiş, artık kendime sinir olmuyorum. Bu kadar yorgunluk buna neden oluyor biliyorum. Hem Perşembe fitness’a başlayacağımdan biraz daha düzelir bu uyku vakti. Daha az uyumaya alışırım inşallah. Bu arada 2 kilo almışım, yemek yemeye başladığım an hemen kilo alıyorum. Şimdi 1979 ile ilgili yorumları yazayım da işim azalsın, sonra da sunumu yaparım kendime. Bir kahve hazırlıyım hemen.

Ama kötü hissediyorum. Bilmiyorum ne olacağını. Yarın Ümit hocaya sunum için prova yapacağım. Ama canım çok sıkkın. İnşallah düzelir Allah’ım.

26.04.2011 23:04:28

Ümit hocaya yaptığım sunum da, seminerdeki sunum da iyi geçti. Suat hoca, Derya hoca falan sunumdan sonra tebrik etti. Her şey güzeldi. Tezi adam akıllı yazmayı başladım, 15 Nisandan bu yana. Sanırım 23 Nisan (bu tarihti sanırım) sabahı gibi bitirdim (her gün sabahladığımdan). O günden bu yana çizelgeleri, şekilleri ve yaptığım hataları düzeltmeye çalışıyorum.

Şu tezimin düzenlemesini de inşallah bugün bitiririm de toplam etkileri anlamaya çalışmak için ve literatüre birkaç şey yazmak için zamanım olur. Allah’ım bana lütfen yardım et.


28.06.2011 19:12:29

Şimdi yazlıktayım. Tezden kabul alalı neredeyse bir ay oldu. 3 Haziranda yapıldı jürim. Bu zamana kadar tezimi hazırlamakla meşguldüm. Buraya pek yazmamıştım. Ama tezimi hazırlamak epey zor oldu. Ama Allah’a şükürler olsun. Bu hafta da hayırlısıyla teslim edeceğim tezimi sonra her şey düzelecek. Bugün de yazlıkta şu tezimi düzeltmek için kaldım. İnşallah bugün bitiririm de kurtulurum. Zaten Perşembe günü tezimi teslim ederim umarım. Artık hayatım daha güzel olacak. Bitecek tüm sıkıntılar. İşle ilgili dertler de bitiyor yavaştan. Bir tatile çıkarsak, Isparta’ya gidersek her şey çok güzel olacak. Tez günlüğü de yavaştan biter. İnşallah bitiririm bugün. Abimler de yazlığa gelecek bugün, Çınar’ımı çok özledim. :)


04.07.2011 22:13:33

Bugün tezimi Ümit hocaya, Suat hocaya imzalattım. Ümit hoca imzalatmak için cildin birini aldı, eşine imzalatacak. Hayırlısıyla bu işin de sonuna geldim. Allah’ım sana şükürler olsun. Yarın da aksilik olmadan Ümit hoca tezi teslim ederse bir sorun çıkmayacak.  İnşallah her şey daha güzel olur. Bugün tezimi teslim ederken ... ile görüştük. Hayat bize ne getirecek bilmiyorum?

Not: Tezimi yazdıktan iki yıl sonra yayınlıyorum bu günlüğü. Zaten unutmuşum bile. Geçende bilgisayarımda klasörü düzenlerken gördüm. Hissettiklerim tamamen doğrudur, hatta daha fazlası vardır. Tezi bitirdikten sonra, eline alınca her şey çok farklı oluyor, insanlar neden doktora yapıyor bunu çok iyi anlayabiliyorum. Bu tezimde emeği geçen Ümit Şenesen'e, Suat Küçükçifçi, Gülay Günlük Şenesen'e, Yücel Candemir'e, aileme, Çınarıma teşekkür ederim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Depresyona neden girilir? Depresyondan nasıl çıkılır?

Sınırların ötesinde saçmalamak

İstanbul Teknik Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Yüksek Lisansı Hakkında Birkaç Not