Kek yaptım!

Bir kek yaptım ve hayatım değişti demeyeceğim. Zira karakter olarak köklü değişimlere alışkın biri değilim. Saçımı dokuz senedir kestirmediğimi söylersem buna bir açıklama olur sanırım. Lisedeki edebiyat öğretmenimiz dersin birinde on yıl sonra kendinizi nasıl görmek istiyorsunuz diye bir ödev vermiş. Vermiş diyorum çünkü her nedense o gün okula gitmediğim için bu ödevden habersizdim; ta ki sınıfa gelip de çok yüksek sorumluluk duygusuna (!) sahip arkadaşlarımın ödevi bana söylemediğini öğrenene kadar. Bunun konumuzla ne alakası var demeyin. Ben o dönem boyunca bir gün okula gelmemiştim ve o da bu ödeve denk gelmişti. Diğer arkadaşlarım yıllar sonra yazdıklarına baktıklarını söylerken benim böyle bir yazım olmaması çok acıydı. Öğretmenle aramın iyi olmasından sanırım ödev için bir kez daha sorumluluğa tabi olmadığım için böyle bir yazıyı daha sonradan da yazmamıştım. Çünkü zor işti, böyle bir şeyi yazmak ki kendin hakkında yazıyorsun en zoru da bu. Yıllar sonra her şey hakkında kararsız kalmamı ve okul bittikten sonra ne yapacağımı bilememi içten içe buna bağlıyorum. Bir şekilde tesadüfi olarak gerçekleşen bu olay benim kararsızlıklarımın, hedeflerimi belirleyemememin bir sebebiydi. Ben de bu kararsızlıklarımı bir gün olsun bir köşeye bırakıp tezimi yazmaya çalışan zavallı bir yüksek lisans öğrencisi olarak dün aldığım kek kalıplarıyla kek yapmaya karar verdim. Sanki onca makale okumak zorunda olan ben değilmişim gibi. (bildiğiniz öğrenci psikolojisi)


Şimdi siz sevgili okurlara da tüm bu işimin arasında kek tarifini yazıyorum. Ne mutlu ders çalışmayan öğrencilere!


Malzemeler:
• 4 yumurtanın sarısı
• 4 yumurtanın beyazı
• 1,75 su bardağı toz şeker
• 1 su bardağı soğutulmuş demli çay
• 1 su bardağından biraz az sıvıyağ
• 1 veya yarım paket kakao (25gr'lık)
• 2,5 su bardağı un
• 1 paket vanilya
• 1 paket kabartma tozu
• 1 yemek kaşığı süt


Her şeyden önce fırınımızı 175 derece ayarlayalım.Yemek kitaplarının son cümlesinde söylediği önceden ısıtılmış fırına diye başlayan cümleyi ben başında söylüyorum ki önünüzde bir kek karışımı ve ısıtılmamış fırınla kalmayın diye.
İlk olarak yumurta sarılarını ve şekeri iyice karışana kadar çırpalım.




Çayı, yağı ve kakaoyu bu karışıma ilave edip yine çırpalım.





İkinci aşamada un ve vanilyayı da ekleyip karıştıralım. Ek olarak sütü de ilave edelim. Sonra ayırdığımız dört yumurta beyazını da bu karışıma ekleyip karıştıralım. Bunların hepsini karıştırdıktan sonra kabartma tozunu da ekleyip çok az karıştıralım.




Karışım yukarıda görülen kıvama geldiğinde ister kek kalıbına, ister bir tepsiye döküp fırınımızda kalıbın büyüklüğüne göre 30 40 dakika arası pişirelim.



Tabii pişirmeden önce kalıbımızı yağlayalım ve biraz un serpelim. Bu yağlama işinden benim gibi nefret ediyorsanız annenize yaptırın. İşte bu kadar, sonra da afiyetle yiyin.



http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2004/09/ayl_kek.html’deki tarif biraz değiştirilerek yapılmıştır.

Bu arada küçük bir not yaklaşık birkaç ay önce saçımı kestirdim.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Depresyona neden girilir? Depresyondan nasıl çıkılır?

Sınırların ötesinde saçmalamak

İstanbul Teknik Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Yüksek Lisansı Hakkında Birkaç Not